+€m@n !tu $@h@b@+

Sunday, December 5, 2010

Aku dan Cermin Mata

"Alkisah, tersebutlah sebuah kisah sang kancil datang beramai-ramai mengadap sultan firaun",
"Mana ada firaun pakai sultannnn~~~"...

siapa masih ingat siapa yang mengucapkan dialog di atas......teka-teka sampai dapat, takan aku nak bagi jawapan gak .....banyak cantik.....ini intro je sebab ape yang aku nk gebang sebentar saja lagi xde kene mengena pun dengan dialog di atas...

Dari tajuk post ini pun kita dah tau crite aku berkaitan aku dan cermin mata.......yeee cermin mata beb....



kalau nak ikut kan aku mula-mula pakai cermin mata ( or  dalam bahasa omputehnye eyeglasses ) sejak aku form 4 sekolah menegah ag....

spek aku yang pertama aku pakai cmni gayanya


 

tapi sebab nk main bola nye pasal aku letak kat dalam kasut sekolah aku
sedap2 main bola ....mengejar mengelecek menendang dan membentes...dgn berkaki ayam...aku chek2 cermin mata aku dh xde....sape la yang sengkek sangat..dah la rabun pastu muka x malu pi rembat cermin mata aku...ntah la....biarkan je lee...

Nasib bek mse kejadian tu di akhir2 taun...so masuk form 5 aku beli spek mata baru....macam gini rupe bentuknye

 xde frame tu beb....rase mcm bergaya je.....tapi hayat x lama....ganas gile aku pakai, mungkin kerana berlagak hensem dan macho je...cermin mata tu patah tertimpa buku text..sdey wo....dah la cntik......kan kan kan...sdey ...
dah patah bersama patahnye hati aku.....aku beli spek murah je.....xnk bergaya ag la...

spek kali plak aku pakai tahan lama gak...bertahan dua tahun dari form 5 msuk maktrik londang (bukan london  eh) smpi k Institut Perguruan Raja Melewar 
(gmbar x dpt disiarkan kerana cermin mata tu mmg tahap uzur bebenor...warna besi dia dari hitam leh transform jadi besi waja kira lame gile la tu kan...kan..)

Selepas itu, aku beli la pengganti cermin mata yang uzur tu.....dengan cermin mata yang baru..murah je aku rembat.....hehehe sebelum aku tnjuk cermin mata ini ada satu cerita yg tragis.....dengar kan.....eh silap...baca lah~~~~

Cermin mata ini mmg aku guna sepanjang aku menjadi guru pelatih kt IPRM.....dr tahun k 3 smpi la tahun akhir aku kat situ...mmg berjasa la cermin mata nih....kebetulan aku pulang ke kampung halaman dengan membawa barang muatan yang tersimpan 5 tahun kt blik tu..korang bayangkan la sendri......then 

..satu hari tanggal 23 november 2010 mak aku ajak balik kampung tgk atuk aku msuk spital sbb jatuh...bese la org tua...kan...

balik ke Kluang tu singgah ke surau bandar tuk solat maghrib.....dgn baik aku letak cermin mata tu kt bwh kaki mcm lazimnya la kan..pastu tetiba mase duduk tahiyat terdengra bunyi yang menyeram kan....

"PRAKKK....."
aduihai terus sembahyang aku x khusyuk....huhuhuh bila abih bg salam skali tgk cermin mata aku dah pecah dah....

huhuhuhu ni la jadinya
cantik x...baik nye kan....

aku stay x pakai spek lebih kurang seminggu...pastu pale dah jadi pitok dah...bkn sbb dadah ye..tapi pening tgk benda kabur je sntiasa.....aku pun heran cmne org yg rabun tapi xnk pki spek...tahan plak dorg....so aku gune dwet aku tuk beli cermin mata baru...ni la cermin mata aku yang terkini jeng jeng jeng....





p/s: harap korang x terpengaruh dengan jenama cermin mata ..tu hanya box nama je semata-mata...cermin matanye xde kaitan pun ehehhehehe...jgn marah ye....sekian

2 comments:

  1. hehehe...mcm nah dgr nie cite.....lalalala....
    owng yang pakai cermin mate...tapi xpakai...it's me...ok jew...coz power mata xkuat agi...hihihi...^_^

    ReplyDelete