+€m@n !tu $@h@b@+

Wednesday, July 6, 2011

Hidup ini banyak cabaran

tentang apa yang aku hendak post kan hari ini ialah kesedaran aku untuk mengambil cabaran yang ada dalam dunia ini tidak terlalu mudah.....

bagaimanakah aku hendak menghadapi cabaran yang dialami sekarang?

perlukah kita bersikap hipokrit?

perlukah kita bersikap talam dua muka?

perlukah kita bermuka-muka?

masing2 ada periuk nasi masing2.....kita kena jaga periuk nasi kita supaya tiada siapa yang boleh mencampakkan pasir ke dalamnya?

sangat beratkan....tentunya bukan mudah.....

kita sebenarnya sendiri di dalam dunia ini.....bagi aku sahabat dan kawan itu hanya teman seketika.....hanya 1 percent sahaja dari realiti....99% kita berhadapan diri kita sendiri.....

pada aku apa yang terjadi ada sebabnya.......aku buat cara aku....aku jelas dengan prinsip aku.....supaya aku tidak mudah dipijak oleh orang lain.....

kadang-kadang hidup kita indah sangat.....kadang-kadang hidup kita teruk sangat....kedua-dua keadaan ini adalah nikmat dan hikmat pada diri kita sendiri.....

semuanya bergantung pada diri kita sendiri.....tiada siapa yang boleh mempengaruhi keputusan kita,.....aku lebih suka meminta pandangan dan cadangan .....baik buruk sesuatu itu.....bukan nya aku mengikut keputusan orang lain....

0 comments:

Post a Comment